Tuesday, February 8, 2011

KURSUS KEUSAHAWANAN TERNAKAN LEMBU & KAMBING - Februari & Mac 2012









































































































































KURSUS KEUSAHAWANAN TERNAKAN LEMBU & KAMBING



PGTM dengan kerjasama vendor dilantik akan mengadakan Kursus Usahawan Ternakan Lembu/Kambing sebagaimana berikut :-





Tarikh :

1. 18-20 Februari 2012 (3H2M) - Sabtu, Ahad & Isnin
2. 09-11 Mac 2012 (3H2M) - Jumaat, Sabtu & Ahad

3. 16-18 Mac 2012 (3H2M) - Jumaat, Sabtu & Ahad



Tempat : Batang Berjuntai, Selangor Darul Ehsan
* Peta dan alamat penuh lokasi kursus akan diberikan kepada peserta yang telah mendaftar dan membuat pembayaran.



Kos Kursus : RM700.00 seorang
1. Keahlian PGTM RM70.00
2. Pengurusan RM 280.00
3. Makan/Minum/Penginapan RM 100.00
4. Peralatan Kursus RM 250.00




Bayaran : SEGERA. (*tempat adalah terhad. Bergantung kepada 20 peserta awal membuat bayaran sahaja). Sila hubungi Mansor Adam (012-3753082, mansor_adam@heitech.com.my) untuk fakskan salinan bayaran dan pendaftaran peserta.



TENTATIF KURSUS :-



Hari 1 :
10:00 am - 10:30 am - Pendaftaran & Minum Pagi
10:30 am - 12:30 am - Taklimat Pengenalan : Potensi Kerjaya Penternakan Lembu / Kambing
12:30 pm - 02:00 pm - Makan Tengahari dan Solat Zohor
02:00 pm - 04:30 pm - Taklimat - Rekabentuk Kandang & Baka Lembu / Kambing
04:30 pm - 05:00 pm - Minum Petang & Solat Asar
05:00 pm - 06:30 pm - Taklimat Pemakanan, Pembuatan Silaj & Penanaman Napier
06:30 pm - 08:30 pm - Makan Malam & Solat Maghrib
08:30 pm - 10:00 pm - Taklimat Pembuatan Baja, Penyembelihan Halal & Penyakit/Rawatan Ternakan
10:00 pm - 11:00 pm - Minum Malam





HARI 2 :
07:30 am - 08:00 pm - Sarapan Pagi
08:00 pm - 10:00 pm - Amali Teknik Pembersihan Kandang / Feeding (Makanan / Minuman)
10:00 am - 10:30 am - Minum Pagi
10:30 am - 12:30 am - Amali Teknik Pemeriksaan Kesihatan & Perubatan Kambing 12:30 pm - 02:00 pm - Makan Tengahari dan Solat Zohor
02:00 pm - 04:30 pm - Amali Teknik Pemeriksaan Kesihatan, Perubatan Lembu & Pembuatan Baja
04:30 pm - 05:00 pm - Minum Petang & Solat Asar
05:00 pm - 06:30 pm - Amali Memberi Makan Kambing / Lembu & Mengambil Pelepah Sawit
06:30 pm - 08:30 pm - Makan Malam & Solat Maghrib
08:30 pm - 10:00 pm - Taklimat Pemasaran, EM (Probiotik) dan Prosidur Logistik JPV
10:00 pm - 11:00 pm - Minum Malam






HARI 3 :
07:30 am - 08:00 pm - Sarapan Pagi
08:00 pm - 10:00 pm - Amali Memberi Lembu Makan & Membersihkan Ladang
10:00 am - 10:30 am - Minum Pagi
10:30 am - 12:30 am - Amali Pembuatan Silaj & Penanaman Napier
12:30 pm - 02:00 pm - Makan Tengahari dan Solat Zohor
02:00 pm - 04:30 pm - Taklimat Perancangan Perniagaan, Pembiayaan & Penyampaian Sijil
04:30 pm - 05:00 pm - Minum Petang & Solat Asar
05:00 pm - Bersurai







Sebarang maklumat lanjut sila berhubung dengan :-



SETIAUSAHA EKSEKUTIF


Persatuan Graduan Sekolah-sekolah Teknik Malaysia (PGTM)
MANSOR BIN ADAM
012-3753082
mansor_adam@heitech.com.my

1 comment:

  1. Berhati-hati di sini. Tiada siapa yang boleh membantu anda di sini atau cadangkan bagaimana anda boleh mendapatkan bantuan kewangan. paling jawab dari pemberi pinjaman pinjaman di sini, anda MESTI mengabaikan, kerana mereka adalah penipuan ... PENIPUAN sebenar ... i adalah mangsa yang i telah mengoyakkan ribuan dolar ... baik bersyukur kepada Tuhan kerana seorang saudari yang merujuk saya kepada organisasi pinjaman dibentuk oleh beberapa Kumpulan Wang Amanah Wanita Kristian. ia dipanggil wanita Kristian Pinjaman-dana Koperasi Pertubuhan (C.W.T.C.O) christianwomenloanfunds@cash4u.com dan christianwomenloanfunds@gmail.com Mereka membuat hidup saya satu yang berharga dan memberikannya makna. Apabila kakak memberikan saya hubungan mereka, saya menghubungi mereka. Kemudian saya diminta untuk pinjaman dengan semua bukti yang diperlukan untuk membuktikan bahawa saya sebenarnya diperlukan pinjaman, mereka meluluskan pinjaman sebanyak $ 250,000.00 USD dalam 48 jam selepas bertemu dan keperluan yang diperlukan mereka, pinjaman saya telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya tanpa cagaran. Walaupun i sangat gugup dengan organisasi pinjaman pada mulanya kerana pengalaman buruk saya sebelum ini, terutamanya apabila isu saya menetap caj Pendaftaran datang, saya berpegang kepada iman saya kerana hakikat bahawa saudara saya merujuk saya, faham dibersihkan , dan sebagai Tuhan harus mempunyai, sedikit yang saya tahu bahawa kelemahan kewangan saya telah datang ke akhir akhir. Jika tidak untuk rujukan cepat dari kakak christian kepada sumber yang tulen ini, saya akan menyesal jumlah hidup saya, kerana pada ketika itu saya hanya bercerai bapa anak saya, dan anak saya (Kenneth) telah berhadapan dengan kehidupan dan keadaan kematian. Saya berhadapan dengan bil hospital dan saya juga menghadapi perampasan di pangsapuri saya. Butiran organisasi ini ALLAH DIHANTAR tidak akan mendedahkan buat masa ini kerana takut penyamaran (kerana ia telah mendapati bahawa beberapa orang tidak benar-benar memerlukan bantuan kewangan, tetapi mereka hanya mahu mengumpul wang daripada organisasi pinjaman christian tulen ini) . Dan ia adalah kerana sebab ini mereka don, t memberi pinjaman bagaimanapun. Anda mesti dapat meyakinkan mereka dengan baik, dan memberikan keterangan-keterangan yang baik untuk menunjukkan bahawa anda benar-benar memerlukan pinjaman sebelum mereka boleh meluluskan untuk anda. jagaan mereka adalah sangat berpatutan dan boleh dipercayai berbanding dengan banyak di luar sana, kadar faedah mereka hanya 4%, pembayaran balik dokumentasi sedikit 1-10years, dan pemeriksaan kredit sedikit. Seperti yang saya telah sebelum ini berkata, atas sebab-sebab keselamatan i hanya boleh memberikan alamat e-mel mereka. Hayati inisiatif baru ini. Jangan ragu untuk menghubungi mereka melalui E-mel sebagai pegawai pinjaman mereka / rep tuan Perry smith akan hadir untuk anda dan anda akan bebas daripada penipuan dan beban kewangan.
    Hubungi E-mel ... christianwomenloanfunds@cash4u.com dan christianwomenloanfunds@gmail.com
    Hubungi Telefon ..... + 233553866486

    ReplyDelete

Sila berikan pandangan anda berkaitan tajuk yang dipaparkan ini.....!